מגמת הנדסת תוכנה

תנאי הקבלה למגמה

5 יח"ל מתמטיקה, 5 יח"ל פיסיקה, כימיה או ביולוגיה. לעבור בהצלחה מבחן כניסה למגמה שיערך בחודש יוני/יולי.

למה ללמוד הנדסת תוכנה

המגמה להנדסת תוכנה מכשירה את בוגריה לשיטות חשיבה מערכתיות ויכולת יישום של אלגוריתמים ומערכות מורכבות בעולם של טכנולוגיה עילית (היי-טק).

מגוון המקצועות הנלמדים במגמה, תוך שימוש בשיטות ובכלים מתקדמים לתיאור מערכות מידע, משקף את התפתחות מדעי המחשב, את שפות התכנות השונות ואת החידושים הטכנולוגיים בתחומים הבאים: הנדסת תוכנה, מיקרו מחשבים, תקשורת נתונים ואינטרנט, ונושאים נבחרים הקשורים לטכנולוגיות של המאה ה-21. התלמידים לומדים תכנות ברמה גבוהה ומפתחים אפליקציות ותכנות מונחה עצמים.

הלימוד בביה"ס מתקיים במעבדת מחשבים, השיעורים מאתגרים ויצירתיים.

המקצוע ילמד בהיקף של 10 יח"ל: 5 יח"ל עיוניות ופרויקט בהיקף 5 יח"ל נוספות.

פירוט התכנים הלימודיים

בכיתה י'-י"א
5 יח"ל מדעי המחשב. במסגרת זו יילמדו מושגי יסוד במדעי המחשב, פיתוח חשיבה אלגוריתמית, מבני נתונים, תכנות מונחה עצמים. התלמידים יפתחו פרויקט בתכנות בסביבת אינטרנט/אסמבלי ויתנסו בשפות התכנות: Javascript#,C. התלמידים ייבחנו בסוף כיתה י"א בבחינת בגרות חיצונית בהיקף של 4 יחידות וביחידה פנימית (הגשת פרויקט) בהיקף של יחידה, סה"כ 5 יחידות בגרות.

בכיתה י״א-י"ב
5 יח"ל הנדסת תוכנה (משלים ל-10 יח"ל): יילמדו נושאים בתחום ההתמחות, התלמידים ייפתחו פרויקט בתחום פיתוח אפליקציות או הגנת הסייבר (בהתאם למספר התלמידים במגמה).