מגמת מדעי המחשב

תנאי הקבלה למגמה

מתמטיקה מעל ציון 80 בהקבצה א' או ציון של מעל 65 במגמה. 

מדעי המחשב הינו תחום חובק עולם ובעל השלכות על תחומי חיים רבים.

מדובר במקצוע יוקרתי, יצירתי, עתידי ובעל פוטנציאל לקידום החשיבה. אין חילוקי דעות בין המדענים, כי המהפכה החדשה, מהפיכת המדע, תהיה מבוססת על רעיונות שמקורם במדעי המחשב. מקצוע מדעי המחשב הפך לאבן בניין יסודית של כל המדעים. הייחוד שלו ממקצועות אחרים הוא בכך שלומד מדעי המחשב יכול להשתלב בכל תחומי הדעת. הידע שרכש יעזור לו בכל תחום דעת, בו יחליט ללמוד.

הלימודים במדעי המחשב מהווים אתגר אינטלקטואלי מעניין ומהנה בתחום מוביל. מדעי המחשב מפתחים תלמיד חושב ויצירתי, בעל יכולת עבודה עצמית ובקרה. המבחנים עם חומר פתוח – לא צריך ללמוד בע"פ.

מה צריך?

אין צורך בידע קודם בתחום! אין צורך להיות פריק מחשבים! אין זה מקצוע לבנים בלבד. ממחקרים עולה שבנות מצליחות מאוד בתחום זה.

המקצוע יילמד בהיקף של 5 יח"ל.

פירוט התכנים הלימודיים

בכיתה י'-י"ב: 5 יח"ל מדעי המחשב. במסגרת זו יילמדו מושגי יסוד במדעי המחשב, פיתוח חשיבה אלגוריתמית, מבני נתונים, תכנות מונחה עצמים. התלמידים יפתחו פרויקט בתכנות בסביבת אינטרנט/אסמבלי ויתנסו בשפות התכנות: Javascript#, C. תלמידי המקצוע ילמדו ביחד עם מגמת התוכנה.

תלמידים המעוניינים ללמוד מדעי המחשב יוכלו ללמוד במכינה שתתקיים בתיכון בסוף חודש יוני/יולי. בסוף המכינה יתקיים מבחן כניסה למגמה. כל הפרטים לגבי הרישום, תאריכים ומידע נוסף יפורסמו באתר תיכון עודד.

פרויקט מיוחד של תלמידי המגמה

כחלק מפרויקט סיום שנה במגמת מדעי המחשב, תלמידי שכבת י' שילבו את הידע שרכשו במגמה יחד עם מידע שרכשו במגמת חינוך גופני ויצרו אתר אינטרנט המרכז מידע על אימונים, ספורטאים ותזונה.

אתר שבנו תלמידי שכבת י' במגמת מדעי המחשב

הרשמה לתיכון עודד

עולים לכיתה י' בתיכון עודד? מוזמנים להיכנס לדף "עלייה לתיכון" ובו הסברים ומידע.

אנו מתרגשים ומתרגשות לקראתכם ולקראתכן.

מירוץ עודד 2024